Noslēdzies Rīgas bērnu un jauniešu vizuālās mākslas konkurss – izstāde “Kolāža. Jūgendstils.”, kurā vēsture satiekas ar jaunradi
Noslēdzies Rīgas bērnu un jauniešu vizuālās mākslas konkurss – izstāde “Kolāža. Jūgendstils.”, kas pulcēja daudzus radošus dalībniekus, kuri drosmīgi eksperimentēja ar materiāliem, faktūrām un idejām, veidojot kolāžas un jauktas tehnikas darbus.
Konkursa mērķis bija rosināt interesi par kolāžas tehniku – vienu no vizuālās mākslas izteiksmes līdzekļiem, kas ļauj brīvi izpausties un veidot vizuālus stāstus, kuros katrs elements iegūst jaunu nozīmi.
Konkursa iedvesmas avots
Šī gada konkursa iedvesmas avots bija jūgendstils – stils, kas izceļas ar dekoratīvismu, līniju plūdumu un dabas motīviem. Dalībnieki savos darbos radoši akcentēja jūgendstila vēsturisko izcelsmi, tostarp Japānas mākslas ietekmi, flīžu izmantošanu Eiropas arhitektūrā, kā arī stilizēja jūgendstilam raksturīgos motīvus laikmetīgā skatījumā. Rezultātā tapa darbi, kuros jūgendstils ieguva jaunu kvalitāti – kā tilts starp pagātni un mūsdienu vizuālo valodu.
Konkursa darbi apliecina bērnu un jauniešu spēju ne tikai izzināt mākslas vēsturi, bet arī attīstīt radošo domāšanu, kompozīcijas izjūtu un vizuālo stāstniecību.
Konkursa laureāti
- I grupa 7 – 11 gadi
1. vieta Petra Mia Līdaka, Rīgas Pārdaugavas Mūzikas un mākslas skola, pedagogs – Daina Ozere
1. vieta Polina Litvinenko, Rīgas Bērnu un jauniešu centrs “Daugmale”, pedagogs – Dace Timule
2. vieta Matilde Lange, Rīgas Tehniskās jaunrades nams “Annas 2”, pedagogs – Anda Laukevica
2. vieta Ksenija Koroļkova, Rīgas 13. vidusskola, pedagogs – Irēna Novicka
2. vieta Maija Magnolija Rozentāle, Rīgas pamatskola “Rīdze”, pedagogs – Dārta Lote Bērziņa
3. vieta Svjatoslavs Želudkovs, Rīgas Bolderājas mūzikas un mākslas skola, pedagogs – Ineta Greiža
3. vieta Lauris Lācis, Rīgas Tehniskās jaunrades nams “Annas 2”, pedagogs – Rasa Roze
Atzinība
Anastasija Šagajeva, Rīgas bērnu un jauniešu izglītības centrs “Laimīte”, pedagogs – Irīna Špakova
Pāvels Kozlovskis, Rīgas bērnu un jauniešu izglītības centrs “Laimīte”, pedagogs – Amanda Traumane
Vasilisa Jevsejeva, Rīgas Tehniskās jaunrades nams “Annas 2”, pedagogs – Jana Kovaļevska
- II grupa 12 – 15 gadi
1. vieta Olesja Volkova, Rīgas Bolderājas Mūzikas un mākslas skola, pedagogs – Anita Gercāne
1. vieta Viktorija Roze Sekstone, Rīgas Tehniskās jaunrades nams “Annas 2”, pedagogs – Jana Kovaļevska
2. vieta Anna Kreice, Rīgas Tehniskās jaunrades nams “Annas 2”, pedagogs – Anda Laukevica
2. vieta Zenta Anna Šēfere, Rīgas Tehniskās jaunrades nams “Annas 2”, pedagogs – Jana Kovaļevska
3. vieta Gustavs Brakovskis, individuāls darbs
3. vieta Matilde Sekace, Rīgas Pārdaugavas Mūzikas un mākslas skola, pedagogs – Daina Ozere
Atzinība
Elmārs Ozols, Rīgas Tehniskās jaunrades nams “Annas 2”, pedagogs – Anda Laukevica
- III grupa 16 – 25 gadi
1. vieta Sofija Bondarenko, Rīgas Tehniskās jaunrades nams “Annas 2”, pedagogs – Anda Laukevica
2. vieta Hanna Krafte, Rīgas Bērnu un jauniešu centrs “Praktiskās estētikas skola”, pedagogs – Laura Pīgozne
2. vieta Alisa Vasiljeva, Rīgas Bolderājas Jaunā pamatskola, pedagogs – Olga Trushkova
2. vieta Enija Riekstiņa, Mākslu izglītības kompetences centrs Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola, pedagogs – Linda Stepīte
3. vieta Marta Jevsejenko, Mākslu izglītības kompetences centrs Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola, pedagogs – Linda Stepīte
GRAND PRIX – Sofija Bondarenko, Rīgas Tehniskās jaunrades nams “Annas 2”, pedagogs – Anda Laukevica
Visi darbi apskatāmi ŠEIT.
Sirsnīgs paldies visiem konkursa dalībniekiem par radošajām idejām, drosmi eksperimentēt un oriģinālu darbu radīšanu! Īpaša pateicība pedagogiem – par audzēkņu sagatavošanu, radošuma stimulēšanu, iedvesmošanu un atbalstu mākslinieciskajā procesā. Jūsu ieguldījums ir nenovērtējams!
Rīgas bērnu un jauniešu vizuālās mākslas konkurss – izstāde “Kolāža. Jūgendstils.” tika realizēts ar Rīgas valstpilsētas pašvaldības Izglītības, kultūras un sporta departamenta finansiālo atbalstu.
Informāciju sagatavoja: Rīgas Tehniskās jaunrades nama “Annas 2” speciālisti























