Sākusies Latvijas 2. atklātā datorikas olimpiāde

  1. maijā Rīgas Tehniskās universitātes Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultātē norisināsies Latvijas 2. atklātās datorikas olimpiādes fināls, kuru organizē Tehniskās jaunrades nams “Annas 2”. Līdz aprīļa beigām skolotāji no visas Latvijas vēl var pieteikt olimpiādei 3. līdz 9. klašu skolēnus. Lai piedalītos, skolēnam, izmantojot programmēšanas valodu Scratch, neklātienē jāatrisina savai vecuma grupai atbilstošais 1. kārtas uzdevums, kurš atrodams olimpiādes vietnē www.lado.lv.

Programmēšana ir aizraujoša nodarbošanās it īpaši tad, ja uzdevums nav elementārs. Tie skolēni, kuri ir apguvuši programmēšanu Scratch valodā un kuriem patīk izaicinājumi, tiek aicināti piedalīties Datorikas olimpiādē. Līdz 30. aprīlim skolēnam ir jāatrisina olimpiādes 1. kārtas uzdevums, un skolotājam tas ir jānosūta vērtēšanai interneta vietnē www.lado.lv. Vērtēšanai tiks pieņemti arī daļēji atrisināti uzdevumi, tomēr uz Datorikas olimpiādes finālu tiks aicināti tikai 30 labāko risinājumu autori katrā vecuma grupā. Olimpiādes 1. kārtā dalībniekiem ir jāizveido viens apjomīgs projekts – 3. un 4. klašu skolēniem tā ir teksta animācija, 5. un 6. klašu skolēnu projekta pamatā ir stāsts par kaķi, kuram garšo virtuļi, savukārt 7. līdz 9. klašu skolēniem ir jāizveido tradicionālā krustiņu un nullīšu spēle 4×4 rūtiņu laukumam.

Pagājušajā gadā Datorikas olimpiādē piedalījās 128 skolēni, pārstāvot 44 dažādas izglītības iestādes. Visaktīvākie programmētāji bija 5. klašu skolēni (38 dalībnieki), kā arī 3. un 7. klašu skolēni (23 un 23 dalībnieki).
Olimpiādi rīko Tehniskās jaunrades nams “Annas 2” sadarbībā ar Rīgas Tehnisko universitāti. Sacensību koordinators ir Raivis Ieviņš. Olimpiādes nolikums un cita noderīga informācija atrodama interneta vietnē www.lado.lv.

Nolikums šeit:  LADO2_nolikums_v1